E-mailové kampaně jsou neoddělitelnou součástí digitálního marketingu. Bez ohledu na to, jak výkonný je váš e-mail, pokud ho nikdo neotevře, nemůže splnit svůj účel. Proto je otevírací sazba e-mailu klíčová metrika, kterou byste měli sledovat. V tomto článku se podíváme na 6 tipů, jak zvýšit otevírací sazbu vašich e-mailových kampaní.

Co je otevírací sazba e-mailu a jak se počítá?

Otevírací sazba e-mailu je procento příjemců, kteří otevřeli váš e-mail. Počítá se tak, že se počet otevřených e-mailů dělí počtem odeslaných e-mailů (odečítají se vrácené e-maily).

Průměrná otevírací sazba e-mailu

Průměrná otevírací sazba e-mailu se liší v závislosti na odvětví a zemi. Průměrná otevírací sazba pro všechna odvětví je 20,81%.

Jak zvýšit otevírací sazbu e-mailů?

1. Vytvořte organický seznam e-mailů

Kvalita seznamu e-mailů je důležitější než jeho velikost. Nabídněte například bezplatnou zkušební verzi nebo soutěž výměnou za e-mailovou adresu, aby jste organicky vybudovali váš seznam.

2. Udržujte svůj seznam aktuální

Nezapomeňte aktualizovat svůj e-mailový seznam a odstraňovat neaktivní předplatitele. Můžete například zaslat e-mail lidem, kteří se nezúčastnili posledních 6 měsíců nebo více, a hodnotit šance na znovu zapojení.

3. Segmentujte svůj seznam

Lidé mají tendenci otevírat e-maily, které jsou pro ně relevantní. Segmentací svého e-mailu budete moci poskytnout příjemcům přesně to, co chtějí.

4. Vyhněte se spamovým filtrům

Spamové filtry mohou zablokovat vaše e-maily, pokud jsou považovány za spam. Měli byste mít dobrou IP adresu, kvalitní e-mailovou službu, čistý kód šablony a ověřenou doménu.

5. Čas je všechno

Čas odeslání e-mailu má velký vliv na jeho otevírací sazbu. Měli byste přemýšlet o tom, kdy je nejlepší čas odeslat své e-maily, a provést A/B testy, abyste zjistili, který časový rámec funguje nejlépe.

6. Věnujte pozornost předmětu e-mailu

Předmět e-mailu je klíčový ukazatel, který může zvýšit otevírací sazbu vašeho e-mailu. Zde jsou některé tipy, které byste měli zvážit při psaní předmětu e-mailu:

  • Využijte hříčky a napište vtipné předměty e-mailů.
  • Udělejte z lidí zvědavé, aby otevřeli vaše e-maily.
  • Čísla jsou pro dokumenty vizuálně přitažlivá. Vložení čísel do e-mailů pomůže zvýšit otevírací sazbu e-mailů.
  • Použijte povzbuzující a angažující jazyk.
  • Mluvte jako přítel. Vyhněte se termínům jako "sleva", "přihlásit se", "zaplatit".

7. Nepodceňujte počet znaků

Podle studie "The Art and Science of Effective Subject Lines" od Return Path bylo zjištěno, že e-maily s předměty mezi 61–70 znaky byly čteny s frekvencí 17 procent.

8. Rozumějte potřebám příjemců

Dalším účinným způsobem, jak zvýšit otevírací sazbu e-mailů, je napsání personalizovaného e-mailu pro daného jednotlivce. Můžete přidat personalizovaný předmět na e-mail. Tímto způsobem budete schopni pochopit potřeby a touhy vašich zákazníků a vylepšit své služby, aby je uspokojily.

9. Použijte angažující jazyk

Představte si, že odesíláte e-mail svému příteli o jednom z vašich produktů. No, ve skutečnosti byste měli psát své e-maily tak, jako byste odkazovali přítele, aby ho přilákal do svého e-mailu. Jinak váš e-mail možná nikdo neotevře.

10. Optimalizujte pro mobil

Podívejte se na tyto statistiky, abyste pochopili význam optimalizace pro mobilní zařízení.

➤ E-maily, které se na mobilu nesprávně zobrazují, mohou být do tří sekund smazány (Adestra) ➤ Uživatelé mobilních zařízení kontrolují svůj e-mail 3x častěji. (Google) ➤ Mobilní e-mailový provoz je cennější než klikání na desktop. (Yesmail) ➤ 52 % zákazníků je méně ochotných angažovat se s firmou kvůli špatné mobilní zkušenosti. (Wow Local Marketing) ➤ 73 % společností, které byly dotázány, prioritizuje optimalizaci e-mailů pro mobilní zařízení. (Smart Insights)

Jak vidíte, mobil je obrovský. Musíte mít responzivní systém, aby jste oslovili uživatele mobilů a dosáhli vysokých konverzních sazeb z vašich kampaní.

11. Proveďte A/B test

Pomocí A/B testů můžete měřit úspěch vaší kampaně v různých parametrech. Například je užitečné zjistit, zda se otevírací sazba e-mailu zvyšuje díky předmětům e-mailů s čísly nebo ne. Nebo můžete provést split test, abyste zjistili, jaké jsou dojmy z emojis. Záleží jen na vás a vašich očekáváních. Rozhodněte se, co chcete analyzovat a proveďte A/B test, abyste zvýšili otevírací sazbu e-mailů.

12. Připravte se na svou důvěryhodnou IP

Musíte prokázat důvěryhodnost své IP adresy pro ISP filtry, protože stojí za obranou proti spamovým e-mailům. Proces budování důvěry je přímo spojený s otevíracími sazbami vašich e-mailů. Měli byste najít rovnováhu mezi počtem e-mailů a způsobem, jakým se zapojujete.

13. Zaregistrujte si subdoménu

Měli byste vybudovat subdoménu pro vaše e-mailové marketingové aktivity. Není to povinnost pro všechny. Avšak, může to být užitečné pro monitorování důvěryhodnosti vaší IP adresy na úrovni domény.

14. Zkontrolujte svou odesílací reputaci

Pokud máte nízké skóre odesílatele, pak vaše e-maily budou automaticky odmítány ISP a nebudou doručeny. Počkejte! Co je to Skóre odesílatele? Dovolte mi to vysvětlit jasně.

Skóre odesílatele je v podstatě algoritmus, který hodnotí každou odesílací IP adresu serveru pro odesílání pošty. Ukazuje vaši odesílací reputaci na stupnici od 0 do 100. Některé e-mailové metriky určují Skóre odesílatele podle odhlášení nebo spamových zpráv. Pokud chcete znát své Skóre odesílatele, jděte na registrační stránku Return Path.

15. Použijte dvoustupňový opt-in formulář

Použití dvoustupňového opt-in formuláře je vždy dobrý nápad, jak se vyhnout stížnostem na spam a zvýšit otevírací sazbu e-mailů. Můžete poslat potvrzovací e-mail novému předplatiteli, abyste ověřili jeho adresu a vybudovali dohodu.

16. Implementujte politiku odesílatele

Jako krátký řádek textu přidaný do txt záznamu domény se ukládá do systému názvů domén ve spolupráci s záznamy A, PTR a MX. To znamená, že zvyšuje vaši kvalitní reputaci vůči přijímajícímu e-mailovému serveru. Server může zkontrolovat název domény proti IP adrese, aby se ujistil o její autorizaci. Pokud nenajde SPF na místě, vaše e-maily budou pravděpodobně odmítnuty. Můžete zkontrolovat svůj SPF záznam s DMARC.

17. Podívejte se na černé listiny

DNS na bázi černých listin jsou vytvořeny k ochraně uživatelů před IP adresami, které obdržely vysoký počet spamových zpráv. Neměli byste být na seznamu. To nebude dobré pro zvýšení otevírací sazby e-mailů. Můžete použít MXToolbox ke kontrole své situace na černé listině.

Jak zvýšit otevírací sazbu e-mailů Infografika

Rádi sdílíme své znalosti s našimi návštěvníky! Můžete velmi rádi použít naše infografiky na svém vlastním webu pro prezentaci vynikajícího informačního průvodce, jak zvýšit otevírací sazbu e-mailů.

Shrnutí

Nyní máte lepší pochopení otevíracích sazeb e-mailů. Víte:

  • Co je otevírací sazba e-mailu a jak se počítá.
  • Průměrná otevírací sazba všech odvětví.
  • Jak zvýšit otevírací sazby e-mailů.
  • Technické nutnosti, které musíte udělat pro více doručených e-mailů.

Měli byste si pamatovat, že e-mailový marketing je dlouhý proces a vyžaduje trpělivost. Lepší je provádět experimenty, abyste dosáhli lepších výsledků! Každý podnik je jedinečný a cenný. Měli byste vytvářet své vlastní taktiky, abyste našli nejlepší řešení pro svůj podnik.