Představte si, že máte přístup k nástroji, který vám umožní dosáhnout přímo do schránek vašich nejoddanějších čtenářů, aby jste jim mohli představit svůj nejnovější obsah, sdílet exkluzivní nabídky nebo je dokonce přivést zpět na váš blog. Tento nástroj již existuje a nazývá se email marketing. Ale jak ho můžeme efektivně využít pro blogery? To je otázka, na kterou se pokusíme odpovědět v tomto článku.

Proč je email marketing užitečný pro blogery

V obecném smyslu, každý email, který pošlete potenciálnímu nebo stávajícímu zákazníkovi, je email marketing. Tato technika však obvykle zahrnuje pěstování seznamu odběratelů a pak jim zasílání zpráv s různými stupni frekvencí v závislosti na vašich cílech.

To může být nesmírně silný způsob, jak se spojit se svým publikem. Jako bloger můžete udržovat svůj seznam odběratelů v obraze o vašich nejnovějších příspěvcích nebo jiných relevantních událostech. To na oplátku podporuje návratové návštěvy a časem buduje pocit komunity.

Vaše emaily mohou být také dobrým způsobem, jak se spojit se svými čtenáři na osobnější úrovni. Mnoho lidí rádo dostává emaily, pokud jsou informativní, užitečné a ne 'spamové'. Někteří se dokonce mohou přímo zapojit jako výsledek, což vám poskytuje další příležitosti ke spojení.

V porovnání s jinými přímými marketingovými metodami, jako jsou nabídky vyskakovacích oken a reklama na kliknutí (PPC), může být budování a udržování seznamu odběratelů emailů pro váš blog efektivnější. S newslettery můžete prokázat svou odbornost a důvěryhodnost tím, že poskytnete hodnotu, budujete důvěru a generujete leady v průběhu času.

Jak vytvořit strategii email marketingu pro váš blog (4 klíčové tipy)

Mít strategii na místě vám může pomoci udržet svůj zaměření, když budujete svůj seznam odběratelů email marketingu. S následujícími tipy budete na dobré cestě k úspěchu!

1. Vytvořte svůj seznam odběratelů

Vaším prvním krokem bude vytvoření vašeho seznamu odběratelů. To může být nejnáročnější část email marketingu. Pokud nemáte odběratele, váš úžasný obsah zůstane bez angažovanosti.

Aby jste získali více odběratelů emailů, budete potřebovat přihlašovací formulář na vašem webu. Ideálně byste chtěli, aby to upoutalo pozornost vašich čtenářů pomocí efektivního výzvu k akci (CTA). Můžete jej umístit na svou domovskou stránku, stránku O nás, nebo dokonce zvážit použití vyskakovacího okna. Například se podívejte, kde HubSpot umísťuje svůj přihlašovací formulář:

Světlá oranžová značka vyniká nad ostatními střídmými sekcemi. Přitahuje oči čtenáře a také nabízí několik způsobů, jak se přihlásit k odběru blogu.

2. Vyberte si platformu pro email marketing, která se integruje s WordPress

Budete také chtít vybrat platformu pro email marketing, která se integruje s WordPress. S vhodným nástrojem můžete vytvářet jednoduché emaily, které splní svůj účel:

HubSpot používá jednoduchý formát pro své emaily. Jednoduché značení je nahoře a jsou tam odkazy na další obsah.

3. Dejte odběratelům náhled na váš nejnovější obsah

Nyní, když máte seznam odběratelů, můžete se zaměřit na vaše emaily. Ideálně by váš obsah emailu měl nějakým způsobem vést zpět na váš web. To vám umožní zvýšit angažovanost na vašem blogu a udržet vaše publikum zaujaté cenným obsahem.

Naštěstí je email již vysoce dostupný, zejména přes mobil, což ho činí skvělou cestou, jak upozornit čtenáře na nové blogové příspěvky. Avšak abyste je ještě více zaujali, můžete jim chtít dát náhled toho, co nabízíte. To může být začátek vašeho příspěvku nebo vzrušující výňatek, následovaný odkazem na celý článek na vašem webu.

Je zde jednoduchá emailová zpráva s několika odkazy na nejnovější blogový příspěvek, stejně jako výňatek z prvních několika řádků. Doufá se, že začnete číst článek a budete dostatečně zaujati, abyste pokračovali ve čtení. Tímto způsobem se zvýší návštěvnost blogu, stejně jako celková angažovanost.

4. Přidejte affiliate odkazy pro generování příjmů mimo web

Affiliate marketing je jedna z metod, kterou můžete použít k monetizaci vašeho blogu, a lze ho snadno integrovat do vašich email marketingových snah. Jde o techniku pro propagaci produktů nebo služeb společnosti výměnou za provizi z prodeje. Obvykle to je ve formě obrázku nebo odkazu na stránku produktu.

Kromě vašich blogových příspěvků můžete také ve svých emailech zahrnout affiliate odkazy. Pokud jsou tyto odkazy relevantní pro vaše publikum, můžete tuto metodu využít k generování dalších příjmů.

Je však důležité být opatrný, jak tuto strategii používáte. Příliš mnoho odkazů může působit jako spam. Navíc, pokud jediné, co vaše emaily dělají (nebo alespoň zdají se, že dělají), je propagace produktu, neposkytují hodnotu, kterou vaši odběratelé pravděpodobně očekávají. To může mít negativní dopad na váš seznam a v nejhorším případě může vést k tomu, že čtenáři se odhlásí od vašich odesílaných emailů.

Navíc, nezapomeňte zkontrolovat podmínky vašeho affiliate partnerství. Některé affiliate programy - nejvíce Amazon Associates - vám nedovolí umístit affiliate odkazy do emailů.

Závěr

Email marketing pro blogery nejen udržuje vaše čtenáře v obraze, ale také podporuje návratové návštěvy a vám dává flexibilitu zvýšit své příjmy prostřednictvím affiliate odkazů. Pro mnoho blogerů je to nezbytná součást jejich marketingové strategie.