Sezónní emaily jsou významnou součástí emailového marketingu. Tyto emaily jsou navrženy tak, aby odpovídaly specifickému časovému období, a poskytovaly tak příležitosti pro zvýšení zájmu o značku, povědomí o ní a prodeje. Tak jak tedy vytvořit účinné sezónní emaily?

Proč jsou sezónní emaily důležité?

Většina svátků a oslav spojuje lidi a často s sebou přináší zvýšené výdaje na jídlo, dekorace, dárky a mnoho dalšího. Během těchto období lidé očekávají, že utratí peníze a obdrží nabídky od svých oblíbených značek. To představuje obrovskou příležitost pro vás, aby jste dosáhli a zapojili svou cílovou skupinu.

Sezónní kampaně jsou zvláště výnosné pro společnosti v maloobchodním průmyslu. Například v roce 2017 tvořily prodeje během zimních svátků téměř 20 procent celkového maloobchodního prodeje.

Jak na účinné sezónní emaily: 4 tipy

Jak můžete využít sezónní události ve svůj prospěch v emailovém marketingu? Sledujte následující tipy:

1. Plánujte dopředu

Mnoho značek nepřemýšlí o svých sezónních kampaních, dokud není příliš pozdě. Svátky a oslavy vyžadují určité předstihové plánování, s mnoha lidmi, kteří nakupují potřebné věci týdny nebo dokonce měsíce dopředu. S tímto na paměti nepočítejte na poslední chvíli s posíláním svého propagačního emailu. Dejte svému publiku dostatek času na to, aby využilo vaši akci pro jejich nákupy o svátcích a vybudovalo tak očekávání. Navíc, dostat se do lidí do schránek předem zvyšuje zapojení a dává vám náskok před vašimi konkurenty.

Plánování sezónní kampaně s dostatečným předstihem vám také dává možnost rozložit emaily a naplánovat je tak, aby zvýšily míru otevření, prokliku a konverzí.

2. Bavit se, ale strategicky

Většina svátků je časem oslav a lidé jsou obecně šťastní a dokonce nadšení. Buďte kreativní a zapojte se do radosti, která obklopuje sezónu se svou emailovou kampaní.

Nicméně se ujistěte, že o kampani stále přemýšlíte stejně vážně jako u jakéhokoli jiného propagačního emailu. Zvažte své cíle pro kampaň, kde se nachází různí členové vašeho publika na cestě zákazníka, emoce, které mohou cítit a akce, které mohou podniknout v těchto fázích a jaké výzvy k akci je nejpravděpodobněji přesvědčí k jednání.

3. Navrhněte emaily s cílem přimět příjemce k nákupu

Využijte svátků s tematickými nabídkami, které zohledňují také zájmy a aktivity jednotlivých zákazníků. Ať už nabízíte procentuální nebo peněžní slevu, speciální nabídky pro doporučení, akci kupte jedno a dostanete jedno zdarma nebo jinou akci, využijte svou technologii pro automatizaci marketingu k personalizaci obsahu pro každého jednotlivého předplatitele.

Navíc 41 procent maloobchodníků používá tlačítka "Koupit nyní" v jejich svátečních emailech; díky tomu je pro vaše předplatitele snadné dostat se na vaše stránky a provést nákup.

A nakonec si pamatujte: svátky netrvají věčně. Vytvářejte naléhavost s nabídkami omezeného času. Jen se ujistěte, že jsou termíny vypršení jasné.

4. Vědět, kdy to není vhodné

Ne všechny svátky se hodí k propagaci. Příliš často jsme viděli značky, které se pokoušejí vytvořit neexistující spojení mezi jejich podnikáním a určitými událostmi, snaží se být nápadité a končí v kontroverzi nebo na seznamu marketingových selhání. Pokud od začátku není přirozená shoda, nedonucujte to. Vložení sebe sama tam, kde to nedává smysl, může nejen snížit zapojení, ale také poškodit vaši pověst.

Zeptejte se sami sebe, zda je svátek a zpráva kolem něj vhodná pro vaše publikum; pokud odpověď není okamžitě "ano", pravděpodobně to není dobrý nápad.

Obecně platí, že spotřebitelé jsou během svátků více zapojeni a pravděpodobněji nakupují, a proto by měly být sezónní kampaně integrální součástí vaší emailové strategie.

Připravte se na další nezbytné emailové kampaně. Příště se budeme zabývat spouštěnými emaily a nejlepšími postupy pro jejich využití ve vaší strategii zapojení zákazníků.